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학술논문 포스터 전시

미래형자동차 분야 (자율주행·커넥티드, 친환경차, SW, 보안 등) 석박사 대상으로 다양한 주제의 혁신적 연구 성과를 발표하는 기회를 제공합니다.
참가자는 최신 기술 및 연구동향을 공유하며 포상을 통해 연구역량을 인정받을 수 있습니다.

일시
10.22(Wed) 10:00~16:30
장소
코엑스 컨퍼런스룸(남) 3층 복도

2025 미래형자동차 인재페스티벌
학술 논문 포스터 특별상(Audience’s Choice Award) 수상작 발표

선정기준 인재페스티벌 참가자를 대상으로 참여형 투표를 진행하여 득표 결과에 따라 상위 3편을 최종 선정
포상 30만원 상당의 상품(개별 발송)
수상결과 V2X 네트워크에서 센서 데이터 전송 최적화를 위한 강화학습 기반 동적 자원 할당 기법 연구 한양대학교 미래자동차공학과 신동혁
Numerical Studies of the Cathode Patterned Gas Diffusion Layer for Performance Enhancement of Polymer Electrolyte Membrane Fuel Cells 단국대학교 기계공학과 민경원
사륜 조향 차량의 횡안정성 향상을 위한 LPV-MPC 및 임베디드 PiLS 실시간 검증 연구 인하대학교 전기컴퓨터공학과 박성준
2025년
제7회 미래형 자동차 인재페스티벌
학술 논문 포스터 특별상 수상작

V2X 네트워크에서 센서 데이터 전송 최적화를 위한 강화학습 기반 동적 자원 할당 기법 연구

한양대학교 미래자동차공학과

신동혁

2025년
제7회 미래형 자동차 인재페스티벌
학술 논문 포스터 특별상 수상작

Numerical Studies of the Cathode Patterned Gas Diffusion Layer for Performance Enhancement of Polymer Electrolyte Membrane Fuel Cells

단국대학교 기계공학과

민경원

2025년
제7회 미래형 자동차 인재페스티벌
학술 논문 포스터 특별상 수상작

사륜 조향 차량의 횡안정성 향상을 위한 LPV-MPC 및 임베디드 PiLS 실시간 검증 연구

인하대학교 전기컴퓨터공학과

박성준

최우수상

Road Shape Classification-Based Matching Between Lane Detection and HD Map for Robust Localization of Autonomous Cars

건국대학교 스마트운행체공학과

김소영

Phalanx: Failure-Resilient Truck Platooning System

국민대학교 Graduate School of Automotive Engineering DGIST, Department of Information and Communication Engineering

안태욱

Robust and efficient Fe/Mn bimetal doped Pr4/3Ba2/3Co2/3Fe2/3 Mn2/3O5+8 double perovskite catalysts for direct CO2 electrolysis

한국과학기술원 Department of Mechanical Engineering, KAIST Graduate School of Green Growth & Sustainability

배경택

A Study on Performance Improvement of Intercooler in Biogas Generators by Using CFD

국민대학교 Graduate School of Automotive Engineering, Kookmin University Department of Automotive Engineering, Kookmin University

방효원

수소 연료 전지 기관차용 Partial Power DC-DC 컨버터 설계 및 검증

단국대학교 단국대학교 전력전자연구실, 한국철도기술연구원

방정율

Highly connected oxygen ion conduction pathways in anode functional layer for high performance solid oxide fuel cells

성균관대학교 Departments of Mechanical Engineering, Advanced Defense Science and Technology Research Institute, Agency for Defense Development SKKU Institute of Energy Science and Technology (SIEST)

방세희

Robust Lane Keeping Control for Tractor with Multi-Unit Trailer under Parametric Uncertainty

한양대학교 Department of Automotive Engineering (Automotive-Computer Convergence)

한상원

LoRCON-LO: Long-Term Recurrent Convolutional Network-Based LiDAR Odometry

서울대학교

정동휘

Neural Network Approach Super-Twisting Sliding Mode Control for Path-tracking of Autonomous Vehicles

충북대학교 Department of Smart Car Engineering, Department of intelligent Systems and Robotics

김학주

동적 장면에서의 차간 거리 보정을 위한 광학 흐름 기반 차량 자세 추정

인하대학교 인하대학교 컴퓨터비전연구실

김형래

The effect of engine parameters on in-cylinder pressure reconstruction from vibration signals based on a DNN model in CNG-diesel dual-fuel engine

한국과학기술원 Department of Mechanical Engineering, Korea Advanced Institute of Science and Technology, Digital Technology Research Institute, Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Institut für Kolbenmaschinen, Karlsruhe institute of Technology

김경곤

Model Predictive Control for Minimizing Trip-time and Energy-consumption of Electric Vehicles: QP, MIQP and QCQP Approaches

인하대학교 Department of Electrical and Computer Engineering

권민우

Edge-guided Multi-domain RGB-to-TIR Image Translation for Training Vision Tasks with Challenging Labels

서울대학교

이동규

Five-Leg Inverter의 스위치 손실 저감을 위한 토크 기반 불연속 펄스 폭 변조 방식

단국대학교 단국대학교 전력전자연구실

이은우

Estimation of SynRMFlux Saturation Model at Standstill Using Artificial Neural Network(ANN)

한양대학교 Department of Automotive Engineering(Automotive-Computer Convergence), Department of Automotive Engineering

이윤재

Development of Optimal Path Planning and Control System for Double Trailer Truck

한양대학교

박건영

전자기 열 유동 연성해석 및 실험계획법을 이용한 냉각수로 설계인자 변화에 따른 영구자석 동기전동기의 냉각 특성 분석

건국대학교 건국대학교 일반대학원 기계설계학과, 한국전자기술연구원, 건국대학교 기계공학부

박명우

C2RL: Convolutional-Contrastive Learning for Reinforcement Learning Based on Self-Pretraining for Strong Augmentation

국민대학교 자동차IT융합전공, 자동차IT융합학과

박상훈

Flux Saturation Model Using Arctangent and Logarithm Functions Considering the Flux Characteristics of Synchronous Reluctance Machines

한양대학교 Department of Automotive Engineering(Automotive-Computer Convergence), Department of Automotive Engineering

우태겸

Uniform and scalable Sm³+ and Nd³+ doped ceria nanocatalysts decorating bifunctional oxygen electrodes for high performing reversible solid oxide electrochemical cells

한국과학기술원 Department of Mechanical Engineering,High TemperatureEnergy Conversion Laboratory,HydrogenEnergy Research Division,Korea Institute of Energy Research,Department of Energy Science and Engineering,HydrogenEnergy Engineering,Institute for theNanoCentury

유형민

Interface engineering to improve electrochemical performance of intermediate-temperature solid oxide fuel cells

성균관대학교 School of Mechanical Engineering, Advanced Defense Science and Technology Research Institute, Agency for Defense Development Department of Smart Fab Technology,SKKU Advanced Institute of Nanotechnology, SKKU Institute of Energy Science and Technology

유현식