
미래형자동차 분야 (자율주행·커넥티드, 친환경차, SW, 보안 등) 석박사 대상으로 다양한 주제의 혁신적 연구 성과를 발표하는 기회를 제공합니다.
참가자는 최신 기술 및 연구동향을 공유하며 포상을 통해 연구역량을 인정받을 수 있습니다.
| 선정기준 | 인재페스티벌 참가자를 대상으로 참여형 투표를 진행하여 득표 결과에 따라 상위 3편을 최종 선정 | |
|---|---|---|
| 포상 | 30만원 상당의 상품(개별 발송) | |
| 수상결과 | V2X 네트워크에서 센서 데이터 전송 최적화를 위한 강화학습 기반 동적 자원 할당 기법 연구 | 한양대학교 미래자동차공학과 신동혁 |
| Numerical Studies of the Cathode Patterned Gas Diffusion Layer for Performance Enhancement of Polymer Electrolyte Membrane Fuel Cells | 단국대학교 기계공학과 민경원 | |
| 사륜 조향 차량의 횡안정성 향상을 위한 LPV-MPC 및 임베디드 PiLS 실시간 검증 연구 | 인하대학교 전기컴퓨터공학과 박성준 | |
V2X 네트워크에서 센서 데이터 전송 최적화를 위한 강화학습 기반 동적 자원 할당 기법 연구
한양대학교 미래자동차공학과
신동혁
Numerical Studies of the Cathode Patterned Gas Diffusion Layer for Performance Enhancement of Polymer Electrolyte Membrane Fuel Cells
단국대학교 기계공학과
민경원
사륜 조향 차량의 횡안정성 향상을 위한 LPV-MPC 및 임베디드 PiLS 실시간 검증 연구
인하대학교 전기컴퓨터공학과
박성준
Road Shape Classification-Based Matching Between Lane Detection and HD Map for Robust Localization of Autonomous Cars
건국대학교 스마트운행체공학과
김소영
Phalanx: Failure-Resilient Truck Platooning System
국민대학교 Graduate School of Automotive Engineering DGIST, Department of Information and Communication Engineering
안태욱
Robust and efficient Fe/Mn bimetal doped Pr4/3Ba2/3Co2/3Fe2/3 Mn2/3O5+8 double perovskite catalysts for direct CO2 electrolysis
한국과학기술원 Department of Mechanical Engineering, KAIST Graduate School of Green Growth & Sustainability
배경택
A Study on Performance Improvement of Intercooler in Biogas Generators by Using CFD
국민대학교 Graduate School of Automotive Engineering, Kookmin University Department of Automotive Engineering, Kookmin University
방효원
수소 연료 전지 기관차용 Partial Power DC-DC 컨버터 설계 및 검증
단국대학교 단국대학교 전력전자연구실, 한국철도기술연구원
방정율
Highly connected oxygen ion conduction pathways in anode functional layer for high performance solid oxide fuel cells
성균관대학교 Departments of Mechanical Engineering, Advanced Defense Science and Technology Research Institute, Agency for Defense Development SKKU Institute of Energy Science and Technology (SIEST)
방세희
Robust Lane Keeping Control for Tractor with Multi-Unit Trailer under Parametric Uncertainty
한양대학교 Department of Automotive Engineering (Automotive-Computer Convergence)
한상원
LoRCON-LO: Long-Term Recurrent Convolutional Network-Based LiDAR Odometry
서울대학교
정동휘
Neural Network Approach Super-Twisting Sliding Mode Control for Path-tracking of Autonomous Vehicles
충북대학교 Department of Smart Car Engineering, Department of intelligent Systems and Robotics
김학주
동적 장면에서의 차간 거리 보정을 위한 광학 흐름 기반 차량 자세 추정
인하대학교 인하대학교 컴퓨터비전연구실
김형래
The effect of engine parameters on in-cylinder pressure reconstruction from vibration signals based on a DNN model in CNG-diesel dual-fuel engine
한국과학기술원 Department of Mechanical Engineering, Korea Advanced Institute of Science and Technology, Digital Technology Research Institute, Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Institut für Kolbenmaschinen, Karlsruhe institute of Technology
김경곤
Model Predictive Control for Minimizing Trip-time and Energy-consumption of Electric Vehicles: QP, MIQP and QCQP Approaches
인하대학교 Department of Electrical and Computer Engineering
권민우
Edge-guided Multi-domain RGB-to-TIR Image Translation for Training Vision Tasks with Challenging Labels
서울대학교
이동규
Five-Leg Inverter의 스위치 손실 저감을 위한 토크 기반 불연속 펄스 폭 변조 방식
단국대학교 단국대학교 전력전자연구실
이은우
Estimation of SynRMFlux Saturation Model at Standstill Using Artificial Neural Network(ANN)
한양대학교 Department of Automotive Engineering(Automotive-Computer Convergence), Department of Automotive Engineering
이윤재
Development of Optimal Path Planning and Control System for Double Trailer Truck
한양대학교
박건영
전자기 열 유동 연성해석 및 실험계획법을 이용한 냉각수로 설계인자 변화에 따른 영구자석 동기전동기의 냉각 특성 분석
건국대학교 건국대학교 일반대학원 기계설계학과, 한국전자기술연구원, 건국대학교 기계공학부
박명우
C2RL: Convolutional-Contrastive Learning for Reinforcement Learning Based on Self-Pretraining for Strong Augmentation
국민대학교 자동차IT융합전공, 자동차IT융합학과
박상훈
Flux Saturation Model Using Arctangent and Logarithm Functions Considering the Flux Characteristics of Synchronous Reluctance Machines
한양대학교 Department of Automotive Engineering(Automotive-Computer Convergence), Department of Automotive Engineering
우태겸
Uniform and scalable Sm³+ and Nd³+ doped ceria nanocatalysts decorating bifunctional oxygen electrodes for high performing reversible solid oxide electrochemical cells
한국과학기술원 Department of Mechanical Engineering,High TemperatureEnergy Conversion Laboratory,HydrogenEnergy Research Division,Korea Institute of Energy Research,Department of Energy Science and Engineering,HydrogenEnergy Engineering,Institute for theNanoCentury
유형민
Interface engineering to improve electrochemical performance of intermediate-temperature solid oxide fuel cells
성균관대학교 School of Mechanical Engineering, Advanced Defense Science and Technology Research Institute, Agency for Defense Development Department of Smart Fab Technology,SKKU Advanced Institute of Nanotechnology, SKKU Institute of Energy Science and Technology
유현식